divendres, 11 d’abril del 2008

Sant Jordi

Tal com vaig dir ahir explicaré una mica el tema St. Jordi.
De moment només us penjaré les fotos dels titelles que vaig fer per explicar la llegenda.



Els he fet amb gomaeva. M'encanta aquest material perquè és la mar de manipulable i t'aporta moltes coses per crear!
La princesa i Sant Jordi són extrets (el dibuix) de la pàgina de "dibujos para pintar". El drac i l'ovella són dibuixos que he trobat pel google imatges. Amb el model al costat és més fàcil dibuixar, sinó sóc peix!

No són res de l'altre món jeje però les meves habilitats plàstiques són poques, s'ha fet el que s'ha pogut. He volgut trencar amb el tòpic de princesa de vestit rosa i llarg... els nens no hi van dir res al respecte (fet del qual dubtava), van veure de seguida qui era.
També volia fer el fons amb un poblet i un castell però la veritat és que no he tingut pas temps.

Hem començat a treballar-ho just aquesta setmana. Vam explicar la llegenda amb titelles. Després vam agafar les imatges del conte de l'edu365 i les vam anar penjant a la paret mentre ells explicaven la història.

Amb les mateixes imatges (una per pàgina) hem començat a fer un llibre de la llegenda. Cada dia anem davant la imatge que ens toca i entre tots fem una frase relacionada amb la imatge i l'escrivim al nostra conte. Un cop el tinguem tot acabar el lligarem amb un fil i se l'emportaran cap a casa. Espero que el dia 23 estigui fet de sobres!

També treballarem amb una poesia del Sant Jordi. Encara no en tinc el text complet, quan la tingui us l'escriuré.
I, evidentment, farem roses. Com que els meus quatre alumnes són nens tots ells podran regalar la rosa a la seva mare o germana. Tinc pensada una idea de rosa una mica peculiar... quan ho hagi provat jo i després amb els nens ja n'explicaré els resultats!

Si puc aniré penjant fotos de les activitats que anem fent.


Això és tot de moment. Bon cap de setmana a tots i totes :)

2 comentaris:

Núria ha dit...

Nena!! Molt bé! Com t'ho curres!! Es nota que estàs a la rural, eh? jejeje.
Jo les titelles no crec que les faci, estic de feina fins al capdamunt, i a sobre cada migdia tinc entrevistes (a aquest pas hauré de tornar al setembre per acabar-les...). El que sí faré serà imprimir les imategs del conte de l'Edu, que això els hi agrada molt i dóna molt de joc.
Gràcies pels ànims al bloc, trempada!!
Un petonàs!!!!
I bon cap de setmana...

Aprenent de mestra ha dit...

gràcies Núria :)
Entrevistes ara?? vaja...
Sí que van molt bé les imatges dels contes de l'Edu. Ja tens el conte muntat! jejeje i dóna peu a moltes coses, sí!
Apa maca a cuidar-se i no agobiar-se eh ;)

Bon cap de setmanaaa!