divendres, 15 d’agost del 2008

encarant el nou curs

Fa molts dies que no actualitzo el bloc! Amb les vacances i tot plegat ja se sap.
Ara que ja hem passat festes majors i altres esdeveniments... i bàsicament ara, que ja sé segur que torno a l'escola on era l'any passat, he començat a preparar algunes coses.

D'idees pel cap en ronden moltes, això és fàcil, no? jeje però portades a terme poques i això que quan comença l'estiu dius: faré faré faré i faré. Però la veritat és que arriba al setembre i l'únic que has fet és acumular moltes més idees que no pas les que has dut a terme.

En acabar el curs passat vaig decidir que aquest any si seguia a l'escola ens diríem "follets". Sorpresa meva quan la revista a la qual estic subscrita van presentar diferent material per diferents aules amb diferents noms. Un d'ells, follets. Així he pogut aprofitar alguna cosa.

He fet un mural amb un follet, que porta un cartellet amb el nom. Aquí hi enganxarem les fotos i el nom dels 5 nens i nenes que serem a la classe.


El model l'he tret de la revista Maestra Infantil. Nosé si la coneixeu; per opinió meva és un pèl "cursi" amb els dibuixos i regalets que proposa, però s'ha de reconèixer que et dóna moltes idees i sovint aporta material que va molt bé! Jo en tinc una pila per plastificar i aprofitar... jeje
A més, des del desembre ofereixen els posters que fan amb català, cosa que ens permet aprofitar-los totalment a l'aula.

Pel que fa al tema follets, la proposta de la revista és fer servir aquest model de dibuix per a un altre tipus de poster, però jo vaig agafar el dibuix i el faré servir per això. Hi he afegit el rètol amb el nom de la classe, i apa! També he aprofitat les figures amb els mesos de l'any; la revista suggereix fer-los servir per classificar els aniversaris. Jo les he preparat per treballar l'ordre dels mesos de l'any.


Un altra de les coses que preparo és el treball, cada mes, d'una tipologia diferent. Música, poesia, mímica, embarbussament, etc. I una de les cançons que he posat en el mes de la música és Pessigolles...
simplement la trobo genial! i m'agradarà que l'aprenguin tot rient :)




Bé, us aniré informat de noves coses que vagi preparant!
Ànims a tots aquells que començeu a pensar i preparar mentalment la vostra tornada a l'escola, espero compartir algunes idees!
I felicitats a aquells que heu aconseguit destinació allà on volíeu! (eh Núria... jeje) Veient com han anat les coses, som unes afortunades!! ;)

petons!!


Cat



8 comentaris:

Núria ha dit...

Hola Cat!!
Nena... em deixes parada... ets una crack!! Que bé que estiguis a la mateixa escola!! I amb 5 nens! Nena, disfruta-ho això que és insòlit!
Jo encara no he començat a fer res, ara mateix estic tan desconectada que no sabria ni per on començar...jejeje.
Tindré P3, amb 23 nens... com que vinc d'un P3 de 24 ja porto el ritme!jajajaja.

Ens anem llegint...

Un petonàs!!

Núria ha dit...

Hola Cat!!

Com ho fas per penjar cançons al bloc???

Mua!!

Cat ha dit...

Ei núria! Doncs has de buscar la cançó en llocs com www.goear.com o radioblogclub.com per exemple.
Quan ja l'has trobat i la selecciones et donen un codi, l'embed, com el del youtube. Doncs copies i enganxes amb el text i llestos :)

Espero et serveixi d'ajuda! jeje

petonàs guaaapa! a cuidar-se! i merci pel comentari ;)

Cat

Núria ha dit...

Gràcies, Cat! Ara ho provo...

Núria ha dit...

Cat... torno amb el tema...

A quin apartat de la columna de la dreta afegeixes les cançons?
No em surt res que s'assembli a música...i ara surten tot de gadgets nous i em perdo...

Ufffff... quin desastre!

Anònim ha dit...

hola també sóc mestra i la idea és molt original, 1 pregunta això que has dit de la revista de maestra infantil també la fan amb català¿¿ si em contestes aquest és el meu correu: ogalcera@xtec.cat gràcies!!!!

Aprenent de mestra ha dit...

ep Núria!!
La columa de la dreta, que veig que en el teu blog és a l'esquerra (je je) quan afegeixes un nou element, com per exemple quan vols afegir un enllaç o una fotografia, doncs també hi ha l'opció que posa afegir TEXT. Doncs allà, poses el títol i afegeixes l'embed de la cançó.

SI el que vols es posar-la a un article que escrius, doncs enganxes el codi directament a l'article allà on vulguis que surti la cançó i ja et sortirà un cop publicat!

Si tens més dubtes m'ho dius, cap problema!! A mi em va costar uns dies endinzar-me en el món de totes les possiblitats blocaires!!



Anònim, ja t'envio un correu, però no, la revista no la fan en català (desgraciadament...) però des del desembre els poster sí que els fan! i va mb!


petons a tots i merci :)

Núria ha dit...

GRÀCIES, CAT!!!

Ja ho he aconseguit!! Oeoeoeoeoe!!
Tan sols em faltava saber a quina opció havia d'afegir l'embed.

Un petonàs!