Aquesta no és una proposta que tingui planejada, de moment, portar-la a la pràctica. És d'aquelles coses que tens en ment i intentes organitzar i preparar d'una manera que pugui ser possible portar-la a l'aula.
La idea sorgeix del MeMe que em va "passar" l'Aurora. Ella va rebre per una amiga seva la mateixa activitat: es tractava de buscar fotografies de forats. L'article li va quedar realment molt bé, sortien una pila de forats diferents.
Al proposar-m'ho a mi, en un inici ho vaig veure complicat per portar a les aules. Però he anat reflexionant i voltant per la xarxa.
La idea seria proposar als nens una paraula que pot estar o no relacionada amb alguna cosa que treballem. Simplement pot ser una paraula que aquell dia hem aprè o bé la primera paraula que sorti quan preguntem què volem buscar. Pot sortir des de dinosaures a peus, xocolata i altres varietats.
Posem per exemple la paraula "ull". D'entrada poden sortir moltes imatges que a simple vista no són un ull humà o animal, així que ja tenim una primera activitat:
1. seleccionar només aquelles imatges que volem concretament (no triem ulls d'huracans, ni d'escales, etc.).
I un cop les tenim seleccionades?
2. les imatges que volem les guardem i posteriorment el mestre pot crear un power point o un vídeo on s'hi vagin afegint totes les fotografies guardades.
3. Amb les imatges podem fer diferents preguntes que aportin multitud de converses:
- De quin animal creieu que és aquest ull?
- I aquest? Per què? N'heu vist mai cap?
4. També es pot entrar en la vessant de les expressions dels ulls. Per exemple:
- Com deu estar aquesta persona? Contenta o trista? o Què li passa a aquest ull?
- I aquesta persona, creieu que potser estar espantada? Fem cara d'espantats a veure com es queden els ulls...
El treball també podria acabar-se, per exemple, fent fotografies dels ulls dels nens i nenes de la classe i projectar-los a l'aula jugant a endevinar de qui és cada ull. Clar que això és fàcil si en tens 5, 7 o com a molt 12 nens, amb 25 nosé com seria...
En fi, nosé si creieu que podria viable si s'acabés de polir alguna cosa. Com ho veieu?
Per part meva la primera selecció d'imatges la faria jo i començaria projectant un power point amb les fotos escollides. Això sí, també hi posaria imatges trampa, que no siguessin ulls! Per poder-les anar identificant i eliminant. Seria simplement una manera de dinamitzar l'activitat ja que a vegades buscar imatges per internet resulta complicat, i amb els més menuts... de seguida s'acaba l'espera!
Què en penseu?
Records a tots i totes i a aprofitar els últims dies de vacances!
6 comentaris:
Hola Cat!
Moltes gràcies per fer-me referència... m'ha fet molta il·lusió!
La idea m'ha agradat molt! Gràcies per compartir-la!!
Fins aviat!
Hola Cat!!
Que tinguis un bon inici de curs!!
Tindràs els mateixos nens, oi? Quina sort!
Per si m'ho vols afegir al link, la meva escola es diu CEIP Aldric.
Un petonàs!
Hola! la idea d'endevinar els ulls dels nens de la classe jo la vaig fer i s'ho van passar molt bé. Sembla fàcil però en realitat és força complicat...també es pot fer amb altres parts de la cara.
Sort en l'inici del curs! ;)
Gràcies Sandra pel comentari! Va bé saber que hi ha algú que ho ha fet i que s'ho van passar bé...
Amb altres parts de la cara o inclús amb petites porcions de la cara no?? Potser així seria més fàcil... allò la galta i el nas... nosé
En fi! Merci!! I sort tb amb l'inici del curs...
Cat
Hola! trobo que la idea és molt maca i aplicable a molts nivells.
A partir d'imatges descobreixes quines idees, coneixements i sensacions tenen els nens i nenes.
Pots treballar moltes coses, fins i tot amb alumnes més grans, per treballar valors, emocions i sentiments.
Me l'apunto!!
laura
Bona idea, Cat! se'n pot treure molt de profit.
Bon inici de curs!
Publica un comentari a l'entrada